We’re hiring at the Front Desk! / Nous cherchons des préposé(e)s à l’accueil

The Beaverbrook Art Gallery is currently seeking applications for a Front Desk Attendant position, to start in November 2015. / La Galerie d’art Beaverbrook est à la recherche de candidats pour le poste de préposée ou préposé à l’accueil, commençant en novembre 2015.

The Beaverbrook Art Gallery is currently seeking applications for a Front Desk Attendant position, to start in November 2015.

To apply for this position, please submit a résumé to Jason Fitzgerald, Manager of Finance and Operations:

  • By email, jfitzgerald@beaverbrookartgallery.org

Any questions can be directed to visitorservices@beaverbrookartgallery.org or by phone at 506-458-2039.

Position description: Front Desk Attendant
The front desk attendant position is a casual bilingual position that reports to both the Gallery Shop Coordinator and the Manager of Communications and Visitor Services. The front desk staff also work in cooperation with Manager of Public Programs.

Our Front Desk attendants are first and foremost responsible for providing friendly, welcoming, and professional service to our guests in person, as well as over the phone or through email. One important component of this is to keep up to date on current exhibitions and programs in the gallery, and to proactively gain a working knowledge of the works on display.
Front Desk staff provide a variety of front line services, which may include, but are not limited to: greeting guests, renewing memberships, working with and selling products in the gallery shop, as well as attending to programs registration.

The Gallery receives a variety of visitors on any given day; outside of gallery guests, the front desk will greet anyone from service staff to individuals arriving for a meeting with the Director and CEO. It is important that front desk staff are willing and able to meet a variety of individuals in a variety of situations with both courtesy and professionalism.

Additional requirements:

  • As this is a bilingual position, all candidates must have a working competence in both official languages (French and English). Applicants should include a statement indicating competence (self-assessed or independently-assessed), and may be screened out if no statement is present. A component of the interview will be conducted in each of the two official languages.
  • Candidates must be able to provide a valid and acceptable clearance letter (Criminal Records Check) upon request, obtained from the police department, for employment at the Gallery. Instructions will be provided at the offer stage; reimbursement for fees charged is provided by the Gallery to candidates who have been requested to obtain one. This clearance letter should cover both a general clearance and a clearance for working with the vulnerable sector.
  • Flexible availability (weekdays, evenings, weekends) throughout the summer.

Asset qualifications/hiring preferences:

  • Preference will be given to candidates with continued weekday availability in the fall/winter. Please state availability (if known) on application.
  • Preference may be given to candidates with experience in customer service, retail, cash handling, and related tasks, especially if in a gallery or cultural institution setting.
  • Preference may be given to candidates with supplementary qualifications beneficial to the organization (e.g. bartending), even if not required for the position.

Résumés must be received no later than Sunday, October 18th, 2015 for consideration.
(The Gallery thanks all applicants, but only those selected for an interview will be contacted.)

Beaverbrook_Campaign_Logo2012_BILLa Galerie d’art Beaverbrook est à la recherche de candidats pour le poste de préposée ou préposé à l’accueil, commençant en novembre 2015.
Pour poser votre candidature, nous vous demandons d’envoyer un résumé d’emploi à Jason Fitzgerald, Directeur des finances et des opérations,

  • par courriel, à l’adresse jfitzgerald@beaverbrookartgallery.org

Veuillez diriger les questions à l’adresse visitorservices@beaverbrookartgallery.org ou par téléphone au 506-458-2039.

Description de la position: Préposée ou Préposé à l’accueil
La Galerie d’art Beaverbrook est à la recherche d’une personne bilingue pour un poste de préposée ou de préposé à l’accueil occasionnel. Le poste relèvera de la Coordinatrice de la boutique et du Directeur des communications et des services aux visiteurs. Les préposés travaillent également en collaboration avec la Directrice des programmes publics.

Les préposés à l’accueil sont responsables avant tout d’assurer une réception et des échanges chaleureux et professionnels à nos invités en personne, au téléphone et par courriel. Un élément très important pour les préposés est de se tenir à jour sur les expositions et les programmes à la Galerie, et d’acquérir, de manière proactive, des connaissances relatives aux œuvres exposées.

Les préposés à l’accueil offrent une diversité de services de première ligne; entre autres ils reçoivent les invités, renouvellent les adhésions des membres, organisent et vendent les produits dans la boutique de la Galerie et s’occupent des inscriptions aux programmes, sans se limiter toutefois à ces activités.

Tous les jours, la Galerie reçoit des visiteurs très différents. Outre les visiteurs et les membres, les préposés peuvent accueillir des personnes qui arrivent pour un rendez-vous avec le Directeur général aussi bien que du personnel auxiliaire. Les préposés doivent donc être disposés et capables en tout temps de rencontrer des personnes dans des situations diverses et doivent faire preuve de politesse, de sensibilité et de professionnalisme.

Exigences additionnelles

  • Étant un poste bilingue, tou(te)s candidat(e)s doivent avoir une compétence pratique des deux langues officielles (le français et l’anglais). Les candidat(e)s devraient énoncer leur compétence (soit auto-évaluation, soit évaluation externe) dans leur candidature; si aucune évaluation n’est incluse, la candidature pourrait être éliminée. Une portion de l’interview sera conduite dans chacune des deux langues officielles.
  • Les candidat(e)s doivent pouvoir procurer une attestation de vérification de casier judiciaire, obtenue de la police, sur demande, pour être employé(e) par la Galerie. Les instructions seront fournies après les entrevues pour les candidat(e)s desquelles elle est demandée. Cette attestation devrait aussi inclure une attestation pour travail auprès de personnes vulnérables.
  • Disponibilité flexible (pendant la journée, le soir, et la fin de semaine) pendant l’été.

Qualifications constituant un atout/préférences d’emploi :

  • La préférence sera peut-être donnée aux candidat(e)s avec disponibilité en automne/hiver. S’il-vous-plaît, notez votre disponibilité (si connue) sur la demande.
  • La préférence peut être donnée aux candidat(e)s avec l’expérience en service à la clientèle, travail au détail, gestion d’argent, et autres tels taches, surtout dans un milieu culturel ou de galerie d’art.
  • La préférence peut être donnée aux candidat(e)s avec autres compétences utiles pour la galerie (par exemple, service d’alcool), même si cette compétence n’est pas requise pour le poste.

Toutes demandes doivent être reçues par le dimanche, 28 octobre, 2015.

(Seulement ceux et celles sélectionné(e)s pour une entrevue seront contacté(e)s.)

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